Biblioteka
BodyIdea - Dietetyka przyszłości

2020-03-16

Zadbaj o odporność




Kochani... Nastał trudny czas, dziwny czas - bo nikomu do tej pory nieznany. Nikt nie wie jak się przygotować, co zrobić, o czym myśleć i jak się zachować. Niemal kilka razy dziennie dostaję od Was pytania - jak dbać o odporność podczas pandemii  koronawirusa. Drodzy! Tak samo jak wcześniej i tak samo jak codziennie powinniśmy dbać o nasz organizm.

Podstawowe zasady utrzymania odpowiedniej odporności organizmu:

  1. Wysypiaj się. Odpowiednio regeneruj dzięki temu swoje ciało. Sen powinien trwać ok 8 h dziennie. By poprawić jego jakość nie korzystaj na 2-3 godziny z urządzeń emitujących światło niebieskie. Posiłek zjedz najpóźniej do godziny przed pójściem do łóżka.

  2. Odżywiaj się prawidłowo. Dostraczaj organizmowi niezbędnych składników. Postaw na nieprzetworzone produkty: rośliny strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica, fasolka, kukurydza, tofu, tempeh, warzywa, owoce, produkty zbożowe (płatki, otręby, kasze, ryż, pieczywo, makaron), orzechy, oliwa z oliwek, olej lniany, ewentualnie awokado, napoje roślinne fortyfikowane (owsiane, sojowe, ryżowe, migdałowe).

  3. Suplementuj witaminę D3 (800-2000IU/ doba). Zadbaj o podaż witaminy C (200-1000mg/doba). Przyjmuj omega3 (może być w pożywieniu) (250-1000mg/doba). Jeżeli nigdy nie dbałeś o florę jelitową to wdroż do suplementacji probiotyki z grupy lactobacillus i bifidobacterium.

  4. Zredukuj stres. Stres obniża odporność. 

  5. Trenuj szare komórki. Czytaj, graj w gry edukacyjne, słuchaj muzyki, znajdź artystyczne hobby. Badania wskazują, że podczas urlopu i odpoczynku poziom inteligencji spada. Wraz z jego spadkiem jesteśmy skorzy do podejmowania mniej przemyślanych decyzji, które znacząco mogą wpłynąć na pogorszenie odporności.

  6. Bądź dobry dla siebie i bliskich. Buduj dobre relacje z ukochaną osobą. Wiesz, że przytulanie wpływa na wydzielanie poziomu oksytocyny - hormonu, który poprawia samopoczucie? Do dzieła! Przytulanie nie kosztuje, jest fajne i działa w obie strony, więc zadbasz od razu o najbliższych :)

  7. Dbaj o higienę. To ważne nie tylko teraz podczas panowania koronawirusa, ale codziennie! Niestety wielokrotnie obserwuje ludzi, którzy mają na bakier z mydłem i prysznicem... nie mówię tylko o kołyszących się z nadmiaru promili pod sklepem radośnie uśmiechniętych panach... Myj ręce, zmieniaj bieliznę i odzież. Przebieraj pościel, zachowuj czystość w domu - ze zdrowym rozsądkiem, bo życie w sterylnej kapulse też nie jest zdrowe.

  8. Korzystaj ze spacerów i aktywności na świeżym powietrzu.

  9. Wybierz rower zamiast samochodu.

  10. Nie panikuj, bądź spokojny i wystrzegaj się intenetowych głupot i wyssanych z palca social mediowych rad "ekspertów od wszystkiego".

 

zadbaj o odporność paliwo z roślin

 

Powiem Wam jedno - najważniejsze aby każdy z nas zadbał o siebie i najbliższych.

Nie będę snuć Wam tutaj psychologicznych, ekonomicznych, finansowych, środowiskowych teorii, bo od rzetelnych informacji na ten temat mamy specjalistów. Jednak chcę Was przestrzeć przed "specjalistami" snującymi teorie spiskowe, które w obecnej sytuacji nam raczej nie pomogą.

Wiem, że osoby trenujące i będące na dietach będą teraz szukać rozwiązań online - błagam! Nie wierzcie w detoksy sokowe, super oczyszczające plany żywieniowe od pseudodietetyków i przedstawicieli firm sprzedających kolegen w różowej butelce.
Z całym szacunkiem dla Trenerów, ale oni też nie są od rozpisywania Wam planów dietetycznych, a z racji na "przerwę w siłowni" na pewno będą chcieli się tym zająć.

Każdy z Was ma swój rozum i podejmie własne decyzje w zgodzie z sobą, jednak apeluję o rozwagę, spokój i dbałość o własne zdrowie i zdrowie najbliższych.

Dbajcie o siebie, najbliższych i Wasze zdrowie! Wszystkiego dobrego dla Was!

sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Cześć! Nazywam się Sylwia Maksym, jestem dietetykiem sportowym, propaguję żywienie opierające się na ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Uczę jak jeść zdrowo, dostarczać paliwa z roślin i wybierać proste, smaczne rozwiązania bez wprowadzania resytrykcji czy zakazów. Pokazuję sportowcom jak za pomocą żywienia wesprzeć ich regenerację i osiągnąć zawodowe cele. Aktualnie, obejmuję posadę dietetyka sportowego Reprezentacji Polski Kobiet w Piłce Nożnej, a także wspólpracuję indywidualnie z kolarzami, biegaczami, triathlonistami. Prywatnie jestem miłośniczką mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej. Rozgość się na mojej stronie i zatankuj ze mną Paliwo z Roślin.

BodyIdea - Dietetyka przyszłości

Dodaj komentarz

Brak dodanych komentarzy. Możesz być pierwszy - zapraszam!
Drukuj

Tagi

Obserwuj na Instagramie

Sprawdź inne wpisy

Sprawdź jadłospis:

WEGAŃSKI:

WEGETARIAŃSKI:

Posłuchaj mojego podcastu PALIWO Z ROŚLIN