Kuchnia
BodyIdea - Dietetyka przyszłości

2018-02-04

Chrupiący i mięciutki chleb z canihua

WegańskiBezglutenowy


Czas przygotowania: 30 minut + pieczenie

15 kromek, jedna zawiera:
Kalorie: 143 kcal
Białko: 3 g
Tłuszcze: 8,5 g
Węglowodany: 12 g

SKŁADNIKI

300 g canihua
5 łyżek słonecznika
3 łyżki chia
1/2 szklanki oleju słonecznikowego
sól, pieprz


Kolejna szansa dla odstawionego na szary koniec półki ziarna o nazwie canihua. O jego właściwościach pisałam tutaj CANIHUA, a także podawałam przepis na przepyszne ciasteczka tutaj CIASTECZKA Z CANIHUA I MARCEPANEM.

W produkcji i konsumpcji pojawiło się również leczo - opublikuję przepis na dniach.

Ziarno samo w sobie nie ma zbyt wyszukanego smaku, przypomina czarną komosę. Jednak ze względu na sporą zawartość białka i witamin postanowiliśmy wdrożyć ją do naszego menu, a w sumie wykorzystać zapas, który nagromadziliśmy z czystej ciekawości.

Jako, że ciasteczka wyszły naprawdę pyszne, pomyślałam, iż pieczywo może wyjść równie smaczne, nie myliłam się.

Chleb tuż po upieczeniu był bardzo chrupiący z zewnątrz i miękki w środku. Smak nie jest dominujący - dobrze komponował się z warzywami, guacamole i wegańskim serkiem violife.

Dziś ponownie konsumowaliśmy go na śniadanie - utrzymał idealnie wilgotność i miękkość środka. Dobrze się kroi - w miejscach gdzie nie docisnęłam zbyt mocno masy przed upieczeniem lekko się kruszy, jednak kilka okruszków go w żaden sposób nie dyskryminuje :)

Przejdźmy do przepisu.

CHLEBEK BEZGLUTENOWY Z CANIHUA, CHIA I SŁONECZNIKIEM

pieczywo bez glutenu

chlebek

chleb bez glutenu

chlebek canihua

chlebek z ziarna

WYKONANIE:

  1. Ugotuj ziarna canihua - zalej wodą i gotuj przez 5 minut bez przykrycia, następnie zmniejsz ogień i gotuj kolejne 10 minut, wyłącz ogień i zostaw do momentu wchłonięcia całkowitego wody.
  2. Zmiksuj ziarna na gładką masę, dodaj sól, pieprz (+ swoje ulubione przyprawy, np. kumin czy oregano)
  3. Dodaj do masy olej, słonecznik i chia, dokładnie wymieszaj do połączenia składników i przełóż do podłużnej foremki.
  4. Bardzo mocno i dokładnie dociśnij masę i pozostaw pod przykryciem na ok 1h
  5. Po tym czasie wstaw chlebek do piekarnika i piecz w 200 stopniach przez 25 minut, następnie zmniejsz temp. do 180 stopni i piecz kolejne 30 minut
  6. Chleb pozostaw do wystygnięcia- najlepiej na kratce, przykryty z góry ręcznikiem lnianym.
  7. Przechowuj owinięty w ręcznik - u nas jest 3 dzień i nadal pozostaje świeży (jutro pewnie już będzie zjedzony)

kanapeczki z guacamole

SMACZNEGO


sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Cześć! Nazywam się Sylwia Maksym, jestem dietetykiem sportowym. Uczę jak jeść zdrowo, dostarczać paliwa z roślin i wybierać proste, smaczne rozwiązania bez wprowadzania restrykcji czy zakazów. Propaguję żywienie opierające się na ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Pokazuję sportowcom jak za pomocą żywienia wesprzeć ich regenerację i osiągnąć zawodowe cele. Aktualnie, obejmuję posadę dietetyka sportowego reprezentacji Polski kobiet w piłce nożnej, a także współpracuję indywidualnie z kolarzami, biegaczami, triathlonistami. Prywatnie jestem miłośniczką mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej. Rozgość się na mojej stronie i zatankuj ze mną Paliwo z Roślin.

BodyIdea - Dietetyka przyszłości

Dodaj komentarz

Brak dodanych komentarzy. Możesz być pierwszy - zapraszam!

Posłuchaj mojego podcastu PALIWO Z ROŚLIN