Biblioteka
BodyIdea - Dietetyka przyszłości

2020-06-11

#zapytajdietetyka - w jakich produktach znajduje się wapń?




Kilka wpisów temu rozmawialiśmy o nabiale i potasie, dziś wpis w cyklu #zapytajdietetyka na tapetę weźmiemy wapń.

Kto martwi się o podaż wapnia w swojej diecie? Szczególnie kobiety, a także osoby prowadzące diety roślinne. Dlatego z racji na Wasze zainteresowanie tym tematem, poruszamy go w cyklu #zapytajdietetyka

Po nam wapń?

Wapń jest to niezwykle cenny składnik mineralny, buduje kości, zęby, wpływa na prawidłową gospodarkę hormonalną, a także na proces krzepnięcia krwi i pracę mięśni.

Niezwykle ważne jest jego dostarczenie wapnia wraz z dietą, nie z suplementem. Wbrew powszechnie panującej opinii, bez większych problemów możesz dostarczyć wapń w wystarczającej ilości bazując na nieprzetworzonych produktach. Ile to wystarczająco?

Ile wapnia należy spożywać?

Zapotrzebowanie na wapń wynosi:

  • kobiety i mężczyźni w wieku 19-50 lat 1000 mg
  • kobiety i mężczyźni w wieku >51 lat 1300 mg
  • ciąża i laktacja <19 lat 1300 mg
  • ciąża i laktacja ≥19 lat 1000 mg

Weganie bardzo często obawiają się, że spożywają niewystarczające ilości wapnia. Podobnie jest z osobami, które z przyczyn zdrowotnych nie spożywają i martwią się nie braki wapnia w swoim organizmie.

Gdzie znajduje się wapń?

Wapń jest obecny w wielu produktach, m.in:

  • suszone morele i figi
  • zielone sałaty i kapusty
  • brukselka
  • szpinak
  • jarmuż
  • woda wysokozmineralizowana
  • migdały
  • mak
  • sezam
  • nasiona chia
  • soja i produkty sojowe (tofu tempeh, napoje sojowe

 

Prowadzenie zrównoważonej diety naprawdę nie jest trudne. Należy jednak do każdego składnika znajdującego się na talerzu pochodzić jak do najlepszej jakości paliwa dla naszego organizmu.

 

PALIWO Z ROŚLIN

A propos paliwa z roślin. Jeśli chcesz być na bieżąco w sprawie roślinnych przepisów kuliarnych, a także umiejętnie dobieranego treningu dołącz do mojej grupy na facebooku - Paliwo z roślinPaliwo z roślin

Link znajdziesz tutaj Grupa Paliwo z Roślin - jednoczymy tutaj wiebicieli kuchni roślinnej, osoby które już od dawna są na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej, a także te osoby, które dopiero planują coś zmienić w swoim menu. To również grupa dla sportowców, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania z tematyki diety roślinnej w sporcie. 

Zapraszam Cię serdecznie! Dołącza do nas i buduj roślinną społeczność Paliwo z roślin

 

Kończąc dzisiejszy wpis, chciałam Cię serdecznie zaprosić do przeczytania poprzednim wpisów z cyklu #zapytajdietetyka 

REDUKCJA, A FARMAKOLOGIA

MASŁO ORZECHOWE, A REDUKCJA

TARCZYCA, A GLUTEN

DEFICYT KALORYCZNY CZY AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

BŁĘDY PACJENTÓW

PRODUKTY 0 KALORII

CZY NABIAŁ MOŻE SZKODZIĆ

JAK DOSTARCZYĆ BIAŁKO NA DIECIE ROŚLINNEJ

PRODUKTY BOGATE W POTAS

DIETA BEZGLUTENOWA, A ODCHUDZANIE

 

Masz do mnie jakieś pytania lub sugestie tematów, które powinnam poruszyć z moim cyklu?

Śmiało pisz. Czekam na Twoje komentarze.

sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Cześć! Nazywam się Sylwia Maksym, jestem dietetykiem sportowym, propaguję żywienie opierające się na ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Uczę jak jeść zdrowo, dostarczać paliwa z roślin i wybierać proste, smaczne rozwiązania bez wprowadzania resytrykcji czy zakazów. Pokazuję sportowcom jak za pomocą żywienia wesprzeć ich regenerację i osiągnąć zawodowe cele. Aktualnie, obejmuję posadę dietetyka sportowego Reprezentacji Polski Kobiet w Piłce Nożnej, a także wspólpracuję indywidualnie z kolarzami, biegaczami, triathlonistami. Prywatnie jestem miłośniczką mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej. Rozgość się na mojej stronie i zatankuj ze mną Paliwo z Roślin.

BodyIdea - Dietetyka przyszłości

Dodaj komentarz

Brak dodanych komentarzy. Możesz być pierwszy - zapraszam!
Drukuj

Tagi

Obserwuj na Instagramie

Sprawdź inne wpisy

Sprawdź jadłospis:

WEGAŃSKI:

Posłuchaj mojego podcastu PALIWO Z ROŚLIN