Biblioteka
BodyIdea - Dietetyka przyszłości

2020-07-16

#zapytajdietetyka - dobrze skomponowane odżywianie w pracy




Witaj w co tygodniowym cyklu #zapytajdietetyka w którym to w każdy czwartek odpowiadam na najczęstsze pytania padające z ust moich Pacjentów i obserwatorów na facebooku i instagramie.

Częstym zagadnieniem, jakie poruszam z moimi podopiecznymi jest przygotowanie posiłków na wynos. Żyjemy szybko, sporą ilość czasu spędzamy poza domem. Niezależnie czy pracujesz, studiujesz, uczysz się, czy masz tysiące zajmujących pasji, powinieneś nauczyć się komponować prawidłowo posiłki na wynos. Jak to zrobić? Zapraszam poniżej.

 

Żywienie w pracy

Odpowiednio skomponowany jadłospis, składający się głównie z nieprzetworzonych składników, jest bazą do dobrego samopoczucia, wydolności i podstaw regeneracji dobrze funkcjonującego organizmu.

Poprzez odpowiednie odżywienie możesz usprawnić efektywność i jakość pracy, wpływając na szereg funkcji poznawczych i umysłowych.

 

Planowanie zawartości pojemników na wynos

Co więc należy spożywać w trakcie pracy? Jak zaplanować swoje żywienie?

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie planowanie Twojego całodziennego jadłospisu. Bazuj na nieprzetworzonych bądź niskoprzetworzonych produktach.

Korzystaj z wartościowych źródeł węglowodanów wybierając pełnoziarniste pieczywo, makarony, ziemniaki, płatki, czy kasze.

W każdym posiłku uwzględniaj białko, wybierając chudy nabiał, rośliny strączkowe, chude mięso i ryby. Pamiętaj o dodatku tłuszczów: orzechy, ziarna i pestki, oliwa z oliwek, olej lniany, awokado stanowią niepodważalnie istotny składnik dla pracy układu nerwowego. Warzywa i owoce, zarówno w sezonie zimowym jak i letnim powinny stanowić bazę piramidy zdrowego stylu życia i odpowiedniego odżywiania każdego pracownika. Nie ograniczaj ich w swoim menu.

 

Wybieraj kolorowe warzywa i owoce, które możesz spożywać pod wieloma postaciami. Pamiętaj o wartościowych koktajlach, które bez konieczności odrywania się od obowiązków możesz spożyć na drugie śniadanie, co pozwoli odnowić zapasy energii i dodać organizmowi siłę i chęć do efektywnego działania.

_______________________________________________

  • Szukasz większej ilości pomysłów?
  • Nie chcesz ważyć produktów i pilnować kaloryczności?
  • Chcesz zaoszczędzić czas na sporządzanie listy zakupów i gotowanie?
  • Zachęcam Cię do zakupu moich roślinnych jałospisów!

Kliknij na obrazek aby wejść do sklepu i poznać moje produkty:

kup jadłospis sylwia maksym

_______________________________________________

Wiesz, że odwodnienie może obniżyć Twoją efektywność nawet o 20%? Suchość w ustach, trudności w skupieniu, czy ból głowy to objawy, którymi organizm woła o szklankę wody. Pij co najmniej 2 litry płynów w ciągu dniach, wybieraj wodę wysoko zmineralizowaną , która dostarczy organizmowi niezbędnych składników wzbogacając Twoją dietę o magnez, potas czy wapń, których odpowiedni poziom znajdzie odzwierciedlenie w dobrej pracy Twojego organizmu.

 

Pamiętaj, że jeżeli wraz z dietą dostarczysz zbyt wiele energii w pożywieniu, masa Twojego ciała wzrośnie. Oszacuj swoje zapotrzebowanie, możesz wykorzystać do tego szereg aplikacji ułatwiających monitorowanie Twojego odżywiania lub zasięgnąć rady wykwalifikowanego dietetyka.

 

Pamiętaj o regularności. Przerwy między posiłkami powinny wynosić ok. 3-4 godziny (lub dopasowane indywidualnie względem pracy i organizmu). To pozwoli uniknąć znacznym spadkom energii, wyeliminować podjadanie przekąsek i utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, co ma istotne znaczenie w profilaktyce pracy układu sercowo – naczyniowego.

 

Szukasz inspiracji na posiłki na wynos?

Zerknij propozycje, które dla CIebie przygotowałam. Prócz pełnego przepisu znajdziesz tutaj również wyliczoną kaloryczność posiłków, a także dane dotyczące makroskładników.

____________________________________________________________________________________________

Zapraszam Cię do zapoznania się z pozostałymi wpisami z cyklu #zapytajdietetyka

 

 

Masz do mnie jakieś pytania lub sugestie tematów, które powinnam poruszyć z moim cyklu?

Śmiało pisz. Czekam na Twoje komentarze.

______________________________________________

 

PALIWO Z ROŚLIN 

Czy jesteś już w mojej grupie paliwo z roślin?

Link znajdziesz tutaj Grupa Paliwo z Roślin - jednoczymy tutaj wiebicieli kuchni roślinnej, osoby które już od dawna są na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej, a także te osoby, które dopiero planują coś zmienić w swoim menu. To również grupa dla sportowców, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania z tematyki diety roślinnej w sporcie. 

Zapraszam Cię serdecznie! Dołącza do nas i buduj roślinną społeczność Paliwo z roślin

sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Cześć! Nazywam się Sylwia Maksym, jestem dietetykiem sportowym. Uczę jak jeść zdrowo, dostarczać paliwa z roślin i wybierać proste, smaczne rozwiązania bez wprowadzania restrykcji czy zakazów. Propaguję żywienie opierające się na ograniczeniu ilości spożywanego mięsa. Pokazuję sportowcom jak za pomocą żywienia wesprzeć ich regenerację i osiągnąć zawodowe cele. Aktualnie, obejmuję posadę dietetyka sportowego Reprezentacji Polski Kobiet w Piłce Nożnej, a także współpracuję indywidualnie z kolarzami, biegaczami, triathlonistami. Prywatnie jestem miłośniczką mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej. Rozgość się na mojej stronie i zatankuj ze mną Paliwo z Roślin.

BodyIdea - Dietetyka przyszłości

Dodaj komentarz

Zbyszek 2020-07-20 12:39:31

Super proste pomysły. Wykorzystam. Dziękuję.

Sylwia Maksym 2020-07-21 09:37:23

Bardzo się cieszę, że przypadły Ci do gustu - na zdrowie i smacznego :)

Posłuchaj mojego podcastu PALIWO Z ROŚLIN