Zaloguj się Koszyk (0)

Poradnik żywieniowy dla piłkarek i piłkarzy

4 lutego, 2021
żywienie piłkarek dietetyk sylwia maksym

Znaczenie diety w piłce nożnej

Spis treści
  • czym zajmuje się dietetyk sportowy w piłce nożnej?
  • w jaki sposób może wspierać wiedzą piłkarki, piłkarzy, trenerów i rodziców?
  • jak powinien odżywiać się piłkarz i piłkarka
  • do pobrania darmowy poradnik żywieniowy dla piłkarek i piłkarzy

Dietetyczna współpraca z zawodnikami piłki nożnej

Ideą mojej pracy jest współpraca z osobami aktywnymi fizycznie. Właśnie tak rozumiem zdrowy styl życia; odpowiednie żywienie i drugi nieodłączny element; aktywność fizyczna.

Jako, że pełnię funkcję dietetyka Pierwsze Reprezentacji Polski Kobiet w Piłce Nożnej, właśnie o tą grupę chciałabym szczególnie zadbać pod względem żywieniowym.

Moimi podopiecznymi są również adepci akademii piłkarskich, SMS’ów, a także pierwszoligowych drużyn – krajowych i zagranicznych. Pracuję z czołowymi akademiami piłkarskimi i prowadzę szeroką edukację żywieniową wśród najmłodszych. Jestem zwolennikiem otwartych dyskusji, prowadzę wiele szkoleń dla Zawodników i Zawodniczek piłki nożnej, szkolę trenerów i dopomagam rodzicom w kształtowaniu ich wiedzy.

Jeżeli uznasz, że w Twoim klubie przyda się taka pomoc, to zachęcam Cię serdecznie do kontaktu ze mną. 

Błędy w żywieniu piłkarek i piłkarzy

Niestety nie wszyscy przykładają sztywną wagę do prawidłowego odżywiania. Wielu Piłkarzy i Piłkarek jest przeświadczona, że „weekendowa balanga nie zaszkodzi”, a Mc Donald’s w formie nagrody po wygranym meczu, jest co weekendowym rytuałem. NIESTETY.

Częste problemy, które pojawiają się wśród zawodników:

  • niedoszacowanie zapotrzebowania energetycznego
  • przeszacowanie zapotrzebowania energetycznego
  • zbyt duża ilość produktów przetworzonych
  • za duża podaż błonnika z dietą
  • nieprawidłowe nawodnienie
  • brak podstawowej suplementacji
  • szeroka, bezcelowa suplementacja wyznaczona modą
  • trudności w regeneracji
  • kontuzje wynikające z braków w diecie
  • trudności w zasypianiu i regeneracji

Moją rolą jest uświadamianie istoty prawidłowego żywienia, odpowiedniego odżywienia, wzorowego składu ciała i dbania o swoje ciało jako całokształt. Te same rady mogłabym przekazać wszystkim sportowcom, gdyż mam wrażenie, że mimo rosnącej świadomości dotyczącej zdrowego odżywiania wielu wciąż jeszcze kuleje w tej tematyce.

Drogi Piłkarzu, Rodzicu Piłkarza, Trenerze piłkarzy. To właśnie dla Ciebie przygotowałam poniższy poradnik, mam nadzieję, że zainspiruje Cię do zdrowego żywienia, uświadomi jego istotę i będzie stanowił solidną podstawę dla Twojej edukacji żywieniowej.

Naucz się podstaw żywienia i suplementacji w piłce nożnej

Mam dla Ciebie poradnik żywienia i suplementacji, który wykorzystasz jako zawodnik, zawodniczka, trener lub rodzic dziecka trenującego piłkę nożną. W poradniku żywieniowym dla piłkarek i piłkarzy znajdziesz proste rozwiązania dietetyczne i związane z suplementacją, którą pozwolą Ci zadbać o zdrowie, poprawić regenerację i usprawnić adaptację treningową.

sylwia maksym dietetyk reprezentacji
Jeżeli masz do mnie pytania to czekam na Twoją wiadomość pod tym wpisem lub na kontakt@sylwiamaksym.pl
Pobierz darmowy poradnik żywieniowy i zadbaj o podstawy Twojej wiedzy.
Szukasz więcej informacji dotyczących wsparcia żywienia w piłce nożnej?

Zapraszam Cię do pozostałych wpisów dotyczących współpracy z piłkarzami




Dodaj komentarz

  • KILKA SŁÓW O MNIE
  • Hej, Sportowcu! Cieszę się że jesteś na mojej stronie, rozgość się i czerp pełnymi garściami. Mam na imię Sylwia, jestem dietetykiem sportowym i trenuję kolarstwo górskie. Mój blog powstał z myślą o osobach aktywnych, które chcą poprawić wyniki sportowe. Nauczę Cię jak dbać o regenerację i skutecznie czerpać Paliwo z Roślin. Pokażę Ci, że zdrowe jedzenie jest smaczne, a jego wykonanie to "piece of cake" :)


  • ZATANKUJ PALIWO Z ROŚLIN
  • SPRAWDŹ INNE przePISY
  • SPRAWDŹ INNE WPISY